Διδασκαλία/Σεμινάρια


2020


Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης

Εργαστήρι κατασκευής
και εμψύχωσης κούκλας

μια κούκλα στο σχολείο

Η χρήση της κούκλας (και το κουκλοθέατρο), πέραν του ψυχαγωγικού της χαρακτήρα, μπορεί, ως παιδαγωγικό ή θεραπευτικό εργαλείο, να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τους φόβους και τις ανησυχίες τους και να λειτουργήσει ως μέσο εξάσκησης της κριτικής σκέψης, της παρατηρητικότητας, της συγκέντρωσης και των κοινωνικών δεξιοτήτων τους, καθώς και ως μέσο αλλαγής συμπεριφοράς και βελτίωσης της επικοινωνίας και της συνεργασίας μέσα στην τάξη.

Παράλληλα συντελεί στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού, στην καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητάς του και μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για μάθηση.

Το παιδί ταυτίζεται με την κούκλα, τη μιμείται και με αυτόν τον τρόπο μπορεί πιο εύκολα να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του, και να αφομοιώσει τους ηθικούς κανόνες και τις αξίες της κοινωνίας στην οποία ζει αλλά και να αναθεωρήσει στερεότυπα και προκαταλήψεις.




Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, που επιθυμούν να εντάξουν την κούκλα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Είναι όμως ανοιχτό και σε όσους επαγγελματίες (θεραπευτές, ψυχολόγους, κ.τ.λ.), θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν την κούκλα, ως θεραπευτικό εργαλείο στο χώρο εργασίας τους.

Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην εμψύχωση και στη δραματοποίηση. Μέσα από ασκήσεις, θεατρικά παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς και μικρές ιστορίες, θα γίνει το “χτίσιμο” του χαρακτήρα της κάθε κούκλας και θα ξετυλιχθεί μπροστά μας ο κόσμος της.

Θα διδαχθούν τεχνικές κίνησης, έκφρασης, ομιλίας, κατασκευής κούκλας.

Προηγούμενη εμπειρία δεν είναι απαραίτητη.


-         -         -         -         -         -         -         -         -         -

2010


ΙΕΚ Σύρου/Τμήμα Προσχολικής Αγωγής

Κουκλοθέατρο/Θέατρο Σκιών




Διδάχτηκαν

-κατασκευή:
  •  δαχτυλόκουκλας
  •  φιγούρας θεάτρου σκιών
  •  γαντόκουκλας και μαρότας (με papier mache)
  •  κούκλας απο ανακυκλώσιμα υλικά

-τεχνικές κίνησης και εμψύχωσης κούκλας
-τεχνικές αφήγησης και συγγραφής παραμυθιού
-στήσιμο μιας παράστασης κουκλοθεάτρου

Οι μαθητές δούλεψαν και σε ατομικές και σε ομαδικές εργασίες και παρουσίασαν παραστάσεις μικρής διάρκειας βασισμένες στο χαρακτήρα της κούκλας που είχαν κατασκευάσει.



στιγμιότυπο απο αυτοσχεδιασμό των μαθητών


   Υπεύθυνη Διδασκαλίας
 Εύη Αρέστη


-         -         -         -         -         -         -         -         -         -

2006


Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων &
Νομαρχιακή Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωσης
(Ν.Ε.Λ.Ε) Κυκλάδων



Επιμορφωτικό Σεμινάριο


 Μέσα απο το σεμινάριο οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα:
-Να κατασκευάσουν κούκλες
 χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά και τεχνικές
 (κούκλες απο άχρηστα υλικά,
 ύφασμα,χόρτο,αφρολέξ,χαρτοπολτό)
-Να διδαχθούν τις βασικές αρχές κίνησης 
 και εμψύχωσης της κούκλας
-Να συμμετάσχουν στην ομαδική παράσταση του εργαστηρίου
 που παρουσιάστηκε στην παιδική βιβλιοθήκη Ερμούπολης
 και στο Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας


"Ενας γίγαντας στην κουζίνα μου"


μια παράσταση κουκλοθέατρου
με γαντόκουκλες και μαρότες

μια αντιρατσιστική ιστορία
ενάντια στο φόβο που έχουμε
απέναντι σε κάθε τι ξένο και διαφορετικό απο εμάς



η μαγική συνταγή της Νεράιδας των ευχών
έχει τη δύναμη να αλλάξει τα πάντα!
έτσι τουλάχιστον νομίζουν οι γίγαντες
γύρω απο μια κατσαρόλα
θα ανακαλύψουν μια άλλη μαγεία,
αυτή που κρύβει ο καθένας μας, μέσα του.



 γίγαντες-κούκλες μαθητών



Διδασκαλία/Σενάριο/Σκηνοθεσία
Εύη Αρέστη

Κατασκευή/Εμψύχωση Κούκλας
απο τους μαθητές του εργαστηρίου




-         -         -         -         -         -         -         -         -         -